Ambulanta za liječenje boli

Dijagnoza i liječenje bolesnika s koštano-zglobnim kroničnim i akutnim bolovima, neuropatskim bolovima (oštečenje živaca), križoboljom te akutnim i kroničnim bolovima kod malignih bolesti. Liječenje obuhvaća peroralnu, parenteralnu, transkutanu terapiju, blokade, postavljanje epiduralnih katetara, suportivna terapija kod bolesnika sa malignim bolestima uz psihološku podršku.

Bol je upozorenje, ne treba ju ignorirati niti trpjeti!

Nešto vas boli? Osjećate bolove? Svi smo se susreli s boli u životu, a znamo li što je zapravo bol?

Bol je subjektivni doživljaj. Svaki čovjek će isti bolni podražaj doživjeti na drugačiji način. Na koji način osjećamo bol u određenom trenutku ovisi o nizu čimbenika; samoj jačini bolnog podražaja, potencijalnom ili stvarnom oštećenja tkiva, trenutačnom psihofizičkom stanju organizma, koliko smo bolova inače proživjeli u životu, našim životnim stavovima i nizu drugih. Bol se može javiti polako ili nastupiti naglo. Obično je znak da se u tijelu nešto događa.

AKUTNA BOL
Akutna bol obično nastaje naglo i oštrog je karaktera. Javlja se kod ozljede, operacijskog zahvata, poroda, menstruacijska bol, zubobolja. Neadekvatno liječena akutna bol može dovesti do razvoja kronične boli.
KRONIČNA BOL
Kronična bol se definira kao svaka bol koja traje duže od tri mjeseca, smatra se kroničnom bolesti, kao npr. šećerna bolest ili povišeni tlak. Kronična bol može zaostati nakon izlječene ozljede ili kirurškog zahvata, ili u drugom slučaju može biti sastavni dio kroničnih bolesti, kao što su bolovi u kralježnici, karcinom, artritis, migrena, multipla skleroza, fibromialgija i razne druge kronične bolesti.
KOJE SU POSLJEDICE KRONIČNE BOLI?
Kronična bol u velikoj mjeri utječe na kvalitetu života, uključujući svakodnevno funkcioniranje, spavanje, posao, obitelj, sport i rekreaciju, socijalni život. Kronična bol kod određenog postotka ljudi može dovesti do razvoja niza psihičkih tegoba, u smislu straha, ljutnje, razvoja depresije i anksioznosti.

Nikako ne treba trpjeti kroničnu bol jer ona će s vremenom uzrokovati niz psihosocijalnih posljedica i značajno narušiti kvalitetu života.
Vrlo važno je znati, kronična bol se može liječiti i ublažiti!

Koji je najbolji način liječenja boli?

Akutnu bol je jednostavnije liječiti. Liječenje kronične boli varira od osobe do osobe s ciljem da se osobi omogući što bolja kvaliteta života. Multimodalni pristup liječenju kronične boli se pokazao najuspješnijim. Predstavlja kombinaciju lijekova razne vrste, ovisno o potrebama i vrsti boli, s intervencijskim tehnikama u kombinaciji s kontroliranom fizičkom aktivnosti te eventualno relaksacijskim i psihološkim tehnikama. Individualni pristup liječenju boli je pokazao najbolje rezultate.Važno je odabrati kombinaciju liječenja koja će biti najbolji izbor za tu osobu.

Medikamentozna terapija se prilagođava tipu i intezitetu boli. Pronalazi se odgovarajuća kombinacija lijekova koji se redovito uzimaju kao kod kroničnih bolesti i koji će omogućiti adekavtno ublažavanje i oslobađanje boli. Razne vrste intervencijskih tehnika kod pacijenata popularno nazvane „blokade“ omogućuju dobre rezultate u liječenju boli.